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  1. 20 社会情報学部
  2. 0001 群馬大学社会情報学部研究論集
  3. 第27巻(2020)

欧州委員会による「デジタル時代のための競争政策最終報告書 」 (2019 年) (1)

http://hdl.handle.net/10087/12923
http://hdl.handle.net/10087/12923
add9106b-d936-412e-bc6b-a6c11fa5eaf0
名前 / ファイル ライセンス アクション
27-T1-MATSUMIYA.pdf 27-T1-MATSUMIYA.pdf (635.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-02
タイトル
タイトル 欧州委員会による「デジタル時代のための競争政策最終報告書 」 (2019 年) (1)
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル [COMMENT] “Competition Policy for the digital era, Final report,”by Jacques Crémer, Yves Alexandre de Montjoye, and Heike Schweitzer for the European Commission (2019)(1)
著者 松宮, 広和

× 松宮, 広和

WEKO 1481

松宮, 広和

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著者別名 MATSUMIYA, Hirokazu

× MATSUMIYA, Hirokazu

MATSUMIYA, Hirokazu

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 On April 4, 2019, the European Commission published an expert report titled “Competition Policy for the digital era, Final report.” At the request of the EU Commissioner for competition Margrethe Vestag er, three outside scholars prepared the report to explore how EU competition policy should evolve in the digital age. They analyze the three main characteristics of the digital economy ( i.e. (a) extreme returns to scale, (b) network externalities, and (c) the role of data) and identify strong economies of scope in the digital economy, which foster the development of platforms and/or ecosystems, giving incumbents a strong competitive advantage that makes them “very difficult to dislodge.” The scholars also identify strong incentives for dominant digital companies to engage in anti competitive behavior. They conclude that the existing basic framework of EU competition law is sufficiently flexible and reliable to protect competition, and serve consumers in t he digital age. However, the scholars emphasize that it requires some adjustments to its various established concepts and assessment tools. With the rise of big technology companies like Google, Apple, Facebook, and Amazon (GAFA), and/or Baidu, Alibaba, and Tencent (BAT), governmental authorities all over the world are now facing the similar problems as mentioned above. They should cooperate in studying the issues and thereby design the additional regulatory framework that is necessary in the digital world.
書誌情報 群馬大学社会情報学部研究論集

巻 27, p. 159-167, 発行日 2020-03-02
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-8812
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10477040
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版者
出版者 群馬大学社会情報学部
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Departmental Bulletin Paper
更新日
日付 2020-03-02
日付タイプ Created
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Ver.1 2023-06-19 13:51:55.029602
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