ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 82 国際センター
  2. 8202 群馬大学国際教育・研究センター論集
  3. 第14号(2015)

Oral Presentations in English Courses: Effect of Instruction on Nonverbal Communication Competence

http://hdl.handle.net/10087/9595
http://hdl.handle.net/10087/9595
f8dd39a1-f82a-4e22-96ad-19882815c826
名前 / ファイル ライセンス アクション
GKOKUS-14-01.pdf GKOKUS-14-01.pdf (163.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-10-08
タイトル
タイトル Oral Presentations in English Courses: Effect of Instruction on Nonverbal Communication Competence
言語
言語 eng
その他のタイトル
その他のタイトル 教養英語授業におけるプレゼンテーション-非言語コミュニケーション教授の効果-
キーワード
主題Scheme Other
主題 inductive instruction method
キーワード
主題Scheme Other
主題 deductive instruction method
キーワード
主題Scheme Other
主題 mixed instruction method
キーワード
主題Scheme Other
主題 nonverbal communication
著者 草薙, 優加

× 草薙, 優加

草薙, 優加

Search repository
著者別名 Kusanagi, Yuka

× Kusanagi, Yuka

Kusanagi, Yuka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 English education as part of university-level liberal arts curricula requires both academic English literacy education (which includes instruction in how to give an academic presentation) and instruction in practical English conversation (Nihongakujutsukaigi, 2010a, 2010b). To learn how to give a presentation, students must develop not only their knowledge of the target language, the organization of presentations, and the contents of their presentation; they also need to develop nonverbal communication skills. This study aimed to investigate the effect of nonverbal communication competence through three types of instruction: deductive, inductive, and a mix of both. The results showed that learners attained a good performance for posture. Inductive instruction was the most effective for making eye contact, and deductive instruction had the most impact on the performance of gesture. The mixed method ranked last for both eye contact and gesture. The results show that no matter what form instruction takes, it helps learners improve their nonverbal communication competence in oral presentations.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 高等教育機関である大学の教養英語教育では、実用的な会話能力の教授だけでなく、アカデミック・プレゼンテーションの教授を核とするリテラシー教育が求められている(日本学術院 , 2010a, 2010b)。本稿では、プレゼンテーションのより効果的教育方法を探るため、非言語コミュニケーションの明示的教授、非明示的教授、両者を取り入れた教授を比較した。姿勢ではどの教授方法も達成度が高かった。アイコンタクトでは非明示的教授、身ぶりでは明示的教授の効果が一番高く、両者を取り入れた教授の効果は共に最下位であった。入り交じった結果が得られたが、何らかの形で教授をすることにより、学習者の非言語コミュニケーション能力の向上を期待できることが分かった。
書誌情報 群馬大学国際教育・研究センター論集

号 14, p. 1-16, 発行日 2015-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2185-8209
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12498265
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版者
出版者 群馬大学国際教育・研究センター
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Departmental Bulletin Paper
更新日
日付 2017-03-27
日付タイプ Created
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 13:50:10.962336
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3