WEKO3
アイテム
Using Media to Motivate and Promote Language Production in the English as a Foreign Language Classroom
http://hdl.handle.net/10087/9596
http://hdl.handle.net/10087/9596e027c64d-c59d-41fe-a8ee-4eac43f85c36
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-10-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Using Media to Motivate and Promote Language Production in the English as a Foreign Language Classroom | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 言語学習者の学習促進に向けて―外国語としての英語学習 (EFL) におけるメディア利用法― | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | media | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | motivation | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | language production | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | cooperative learning | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | student/learner-centered approach | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | task-based | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | project-based teaching/learning | |||||||
著者 |
ベルジュロン, シルヴァン
× ベルジュロン, シルヴァン |
|||||||
著者別名 |
Bergeron, Sylvain
× Bergeron, Sylvain
|
|||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | As students are exposed daily to various forms of media, it is no longer possible to pretend that this form of communication and information exchange belongs exclusively to the world outside the classroom. On the contrary, by making use of media resources within the English as a foreign language (EFL) classroom, teachers become better equipped to bring content and context to life. Therefore, guided by the work of Brinton (2001), this paper will introduce both a theoretical and practical framework designed to encourage the use of media for the purpose of motivating and promoting language production in the EFL classroom. | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 授業内でのメディア使用は、学習者中心・タスク中心の教授法/学習法 (learner-centered, task-based teaching/learning) の実践を可能にし、また生徒同士の協同学習 (cooperative learning) をも生み出す。ドナ・ブリントン( 2001)の論文「言語指導におけるメディアの使用」 (D. Brinton, “The Use of Media in Language Teaching”, 2001) に言及しつつ、本論文は外国語としての英語学習における言語生成促進に有効なメディアの種類とその利用法について考察し、新たな論考的且つ実践的な論説を提示する。 | |||||||
書誌情報 |
群馬大学国際教育・研究センター論集 号 14, p. 17-26, 発行日 2015-03 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 2185-8209 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12498265 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 群馬大学国際教育・研究センター | |||||||
資源タイプ | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Departmental Bulletin Paper | |||||||
更新日 | ||||||||
日付 | 2017-03-27 | |||||||
日付タイプ | Created |