WEKO3
アイテム
Integrating an Interactive Approach to Teaching Grammar in the English as a Foreign Language Classroom: A Case Study of a Japanese Senior High School Student
http://hdl.handle.net/10087/10315
http://hdl.handle.net/10087/10315f1318e7f-a046-42ff-bf47-dcc421274ec3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-10-04 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Integrating an Interactive Approach to Teaching Grammar in the English as a Foreign Language Classroom: A Case Study of a Japanese Senior High School Student | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | インタラクティブアプローチを活用した英語文法教育 日本の高校生を事例として | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | teacher-centered | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | grammar-translation | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | learner-centered | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | interactive | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | collaborative | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | multi-skilled | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | communicative approach/methodology | |||||||
著者別名 |
Bergeron, Sylvain
× Bergeron, Sylvain
|
|||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | At a time when new language-teaching trends encourage the use of interactive methods to motivate\nand maintain student interest, the persistent tendency to retain a teacher-centered approach in teaching\nEnglish grammar is counterproductive. With more effective methods currently available, monotonous rote\nlearning need no longer dominate the main part of a lesson. Guided by the work of Ur (2009), this paper\nwill introduce the results of a case study conducted by interview. In response to these and other related\nfindings, a model for an interactive, multi-skilled, learner-centered activity designed to effectively teach a\nspecific grammatical concept will also be presented. | |||||||
書誌情報 |
群馬大学国際教育・研究センター論集 号 15, p. 17-33, 発行日 2016-03 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 2185-8209 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12498265 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 群馬大学国際教育・研究センター | |||||||
資源タイプ | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Departmental Bulletin Paper | |||||||
更新日 | ||||||||
日付 | 2017-03-27 | |||||||
日付タイプ | Created |