ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 17 共同教育学部
  2. 0001 群馬大学共同教育学部紀要 人文・社会科学編
  3. 第73巻(2024)

Teaching by Error-Finding Learning as a New Method of Grammar Instruction: The Framework

http://hdl.handle.net/10087/0002000229
http://hdl.handle.net/10087/0002000229
def201ff-4842-4cbb-b796-ee711007527f
名前 / ファイル ライセンス アクション
08 08 GKJIN-YAMADA.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-02-26
タイトル
タイトル Teaching by Error-Finding Learning as a New Method of Grammar Instruction: The Framework
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English as a Foreign Language (EFL)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teaching English as a Foreign Language (TEFL)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Error-Finding Learning(EFL)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teaching by Error-Finding Learning (TEFL)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 active learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 grammar instruction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 grammar instruction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 grammar instruction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 grammar instruction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 grammar instruction
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 YAMADA, Toshiyuki

× YAMADA, Toshiyuki

en YAMADA, Toshiyuki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper proposes new notions of EFL and TEFL for better English education in Japan. Generally, EFL and TEFL are abbreviations of English as a Foreign Language and Teaching English as a Foreign Language, respectively. In Japan, people living there learn English as a foreign language because the target language, English, is rarely used in daily life except for the classroom. Consequently, English teachers, both Japanesespeaking teachers of English and Assistant Language Teachers, are forced to teach English as a foreign language at school. In this paper, we explore Error-Finding Learning (EFL) as an effective method of grammar acquisition and Teaching by Error-Finding Learning (TEFL) as a new grammar instruction. It will be clear that in consideration of an EFL context in Japan, our EFL is effective to Japanese-speaking learners of English, and that as a practice of TEFL in Japan, our TEFL is consistent with the notion of active learning emphasized in the current Course of Study for English education. This paper sets the theoretical framework for proposing new notions of EFL and TEFL, and discusses its practical implications.
言語 en
書誌情報 ja : 群馬大学共同教育学部紀要. 人文・社会科学編

巻 73, p. 89-104, 発行日 2024-02-02
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2758-1136
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版者
出版者 群馬大学共同教育学部
言語 ja
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Departmental Bulletin Paper
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-02-29 08:24:39.051831
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3