ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 17 共同教育学部
  2. 0001 群馬大学共同教育学部紀要 人文・社会科学編
  3. 第73巻(2024)

高等学校「英語コミュニケーションII」の教科書の比較分析 ― 単元構成および領域統合型言語活動に焦点を当てて ―

http://hdl.handle.net/10087/0002000230
http://hdl.handle.net/10087/0002000230
4e2874a5-5997-4e1f-aef6-fe3cf9c6852d
名前 / ファイル ライセンス アクション
09 09 GKJIN-TSUKUI.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-02-26
タイトル
タイトル 高等学校「英語コミュニケーションII」の教科書の比較分析 ― 単元構成および領域統合型言語活動に焦点を当てて ―
言語 ja
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル A Comparative Analysis of English Communication II Textbooks ― Focusing on Lesson Design and Language Activities that Integrate the Five Skill Areas ―
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 language activities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 lesson design
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 skill integration
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 tasks
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 textbooks
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 津久井, 貴之

× 津久井, 貴之

ja 津久井, 貴之

Search repository
著者別名 TSUKUI, Takayuki

× TSUKUI, Takayuki

en TSUKUI, Takayuki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study conducts a comparative analysis of authorized English Communication II textbooks for Japanese high schools based on the research of Tsukui (2023), which analyzed authorized English Communication I textbooks. The main objective is to examine meticulously lesson design and language activities, with an emphasis on their integration across five key skill areas: listening, reading, speaking (interaction), speaking (production), and writing. This research is firmly grounded in the 2018 revision of the Course of Study, which reguires that high school teachers teach language skills and foster the students? ability to think, to judge, to express themselves. The primary findings are as follows: (1) Within the textbook?s structural framework, language activities are the central element of lessons. (2) Integrated language activities are associated with spoken interaction; however, they are not as intricately aligned with spoken interaction, primarily due to the absence of explicit links between the activities and specific situational contexts or conditions required to complete language tasks. (3) Post-reading activities comprise retelling and spoken interaction, fostering thoughtful discussions of the text. (4) Variations exist in presenting main texts and structuring lessons among different textbooks. These findings have implications for class design and instructional skills for high school English teachers, particularly regarding teacher talk and oral interaction. Such interactions serve as fundamental elements for English teachers to enhance the effectiveness of language activities within the textbooks and promote greater communicative efficacy in their classrooms.
言語 en
書誌情報 ja : 群馬大学共同教育学部紀要. 人文・社会科学編

巻 73, p. 105-129, 発行日 2024-02-02
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2758-1136
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版者
出版者 群馬大学共同教育学部
言語 ja
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Departmental Bulletin Paper
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-02-29 08:24:43.427238
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3