Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2024-04-10 |
タイトル |
|
|
タイトル |
他者と協働しながら自らの考えを深め、科学的に探究することができる生徒の育成 ―「各学年で主に重視する探究の学習過程の例」の授業デザインと活用― |
|
言語 |
ja |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
その他のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
To educate students who are able to inquire scientifically cooperating with others The designs and utilities of the examples of major learning processes of inquiry in each grade |
|
言語 |
en |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
中学校理科 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ICT |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
探究の過程 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Science of junior high school |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ICT |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Research Process |
著者 |
斉藤, 剛志
上原, 永次
櫻井, 康之
木村, 貴博
益田, 裕充
林, 和弘
|
著者別名 |
SAITO, Tsuyoshi
UEHARA, Eiji
SAKURAI, Yasuyuki
KIMURA, Takahiro
MASUDA, Hiromitsu
HAYASHI, Kazuhiro
|
書誌情報 |
ja : 群馬大学教育実践研究
号 41,
p. 299-304,
発行日 2024-03-01
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
0912-3911 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版者 |
|
|
出版者 |
群馬大学共同教育学部附属教育実践センター |
|
言語 |
ja |
資源タイプ |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Departmental Bulletin Paper |