ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 60 大学教育・学生支援機構
  2. 6002 LOGOS(ロゴス):群馬大学大学教育・学生支援機構論集
  3. 第1号(2024)

Educational Barriers Among High School Students During COVID-19 Pandemic in Nepal

http://hdl.handle.net/10087/0002000341
http://hdl.handle.net/10087/0002000341
e0d667ad-fc5b-4dd1-98f4-3b4dd2820eb4
名前 / ファイル ライセンス アクション
L1-15.pdf L1-15.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-04-12
タイトル
タイトル Educational Barriers Among High School Students During COVID-19 Pandemic in Nepal
言語 en
言語
言語 eng
その他のタイトル
その他のタイトル COVID-19パンデミック下においてネパールの高校生が直面した教育上の課題
言語 ja
キーワード
主題Scheme Other
著者 NEUPANE, Pramila

× NEUPANE, Pramila

en NEUPANE, Pramila

Search repository
SAPKOTA, Jeet Bahadur

× SAPKOTA, Jeet Bahadur

en SAPKOTA, Jeet Bahadur

Search repository
著者別名 ネウパネ, プラミラ

× ネウパネ, プラミラ

ja ネウパネ, プラミラ

Search repository
サプコタ, ジート バハドル

× サプコタ, ジート バハドル

ja サプコタ, ジート バハドル

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research investigates the educational challenges faced by high school students in Nepal during the COVID-19 pandemic across gender, caste/ethnicity, and rural-urban areas. Using the questionnaire survey of 227 students in two secondary schools, one each from the rural and urban areas, this study uncovers the learning gaps through a comprehensive examination of health impacts, overall study levels, parental education, and time allocation to household chores, and unveils complex inequalities. Findings reveal rural-urban gaps, where rural students struggle with limited access to quality education, exacerbated by disparities in parental education and increased domestic responsibilities, particularly for female students. The impact of the pandemic varies across caste and ethnic groups, emphasizing the need for tailored interventions that consider diverse sociocultural contexts. Implications for policymakers include strategic investments in infrastructure, teacher training, and digitalization to bridge the rural-urban gap. It is important to implement policies that address the gender-specific challenges faced by female students, promote parental education, and enhance disaster preparedness. As Nepal deals with the changes in education after the pandemic, this study serves as one of the key references for transformative policies and interventions, fostering resilience, inclusivity, and equitable educational opportunities for all.
言語 en
書誌情報 ja : LOGOS(ロゴス):群馬大学大学教育・学生支援機構論集

号 1, p. 15-35, 発行日 2024-03-29
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版者
出版者 群馬大学大学教育・学生支援機構
言語 ja
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Departmental Bulletin Paper
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-04-15 09:08:06.781071
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3