ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 17 共同教育学部
  2. 0001 群馬大学共同教育学部紀要 人文・社会科学編
  3. 第74巻(2025)

児童・生徒の学習観尺度得点の教科別・学年別の差異

http://hdl.handle.net/10087/0002000630
http://hdl.handle.net/10087/0002000630
49cbe1e1-a6ce-46fa-ae04-8f005893da2f
名前 / ファイル ライセンス アクション
15 15 GKJIN-SUZUKI.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-02-25
タイトル
タイトル 児童・生徒の学習観尺度得点の教科別・学年別の差異
言語 ja
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル Differences in Conception of Learning Scale Scores by Subject and Grade Level
言語 en
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 鈴木, 豪

× 鈴木, 豪

ja 鈴木, 豪

Search repository
石橋, 優美

× 石橋, 優美

ja 石橋, 優美

Search repository
青柳, 尚朗

× 青柳, 尚朗

ja 青柳, 尚朗

Search repository
著者別名 SUZUKI, Go

× SUZUKI, Go

en SUZUKI, Go

Search repository
ISHIBASHI, Yumi

× ISHIBASHI, Yumi

en ISHIBASHI, Yumi

Search repository
AOYAGI, Yoshiaki

× AOYAGI, Yoshiaki

en AOYAGI, Yoshiaki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to determine the differences and their relevance with regard to the subject-specific conception of learning held by Japanese elementary and junior high school students. In particular, we will examine whether conception of learning are consistent across subjects or differ from subject to subject, and how these differences manifest themselves across grade levels. The survey was conducted in several elementary and junior high schools in Shizuoka Prefecture, and data were collected using a conception of learning scale. The results showed that elementary school students tended to have lower scores in Japanese than in other subjects, while second-year junior high school students scored slightly higher than other students in social studies in terms of meaning-oriented learning. On the other hand, scores in Japanese and social studies tended to be higher than those in arithmetic/mathematics and science for the memorization/reproduction-oriented conception of learning. In addition, the results of this study suggest that the scores of the conception of learning scale are somewhat consistent within individuals. Based on the above, implications for educational practice were discussed.
言語 en
bibliographic_information ja : 群馬大学共同教育学部紀要. 人文・社会科学編

巻 74, p. 205-216, 発行日 2025-02-07
item_5_source_id_8
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2758-1136
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版者
出版者 群馬大学共同教育学部
言語 ja
item_5_description_39
内容記述タイプ Other
内容記述 Departmental Bulletin Paper
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 09:46:30.484742
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3