WEKO3
アイテム
DEA と Inverted DEA による整備新幹線の開業がもたらす地域経済社会の QOL 向上への影響分析
http://hdl.handle.net/10087/0002000650
http://hdl.handle.net/10087/00020006504586336d-c9f7-4eb0-9c1b-2f8c438308c7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-12 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | DEA と Inverted DEA による整備新幹線の開業がもたらす地域経済社会の QOL 向上への影響分析 | |||||||
言語 | ja | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | Analysis of the Impact on the Improvement of QOL in the Regional Economy and Society of the Opening of the projected Shinkansen lines by DEA and Inverted DEA | |||||||
言語 | en | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 整備新幹線 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | QOL (Quality Of Life:クオリティ・オブ・ライフ) | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 都道府県 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | DEA | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Inverted DEA | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ノンパラメトリック検定 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | パラメトリック検定 | |||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
著者 |
杉山, 学
× 杉山, 学
|
|||||||
著者別名 |
SUGIYAMA, Manabu
× SUGIYAMA, Manabu
|
|||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | In this paper, the effect of the activation of the regional economy and society by the opening of the projected Shinkansen lines was quantitatively and empirically analyzed using DEA (Data Envelopment Analysis) which is an evaluation from the positive side and Inverted DEA (Inverted Data Envelopment Analysis) which is an evaluation from the negative side. This paper newly defined the QOL (Quality of Life) score which showed the effect of the activation of regional economy and society. The improved Shinkansen was more effective when the entire line was opened than when part of it was opened. The result of this paper quantitatively analyzed the validity for the improvement plan execution of the projected Shinkansen lines, and it presents the important material for the improvement plan of future undeveloped section. | |||||||
言語 | en | |||||||
bibliographic_information |
ja : 群馬大学社会情報学部研究論集 巻 32, p. 49-68, 発行日 2025-03-03 |
|||||||
item_5_source_id_8 | ||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||
収録物識別子 | 1346-8812 | |||||||
item_5_source_id_10 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10477040 | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 群馬大学社会情報学部 | |||||||
言語 | ja | |||||||
item_5_description_39 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Departmental Bulletin Paper |