Item type |
学術雑誌論文 / Journal Article(1) |
公開日 |
2010-11-26 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Design of Longitudinal Control System for Brushless Motor Electric Vehicle Using VSTC Control Theory |
言語 |
|
|
言語 |
eng |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Slide Mode |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Chattering |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Saturated Function |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Boundary Layer |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Nonlinear Control |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Brushless Motor |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Electric Vehicle |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
journal article |
著者 |
An, Duong-Phuoc
Nezu, Kikuo
Akuto, Tsuneo
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
This paper is concerned with the design of a slide mode control system from the view point of practical application. The problem is treated using the asymptotic reaching law method for assuring global stabilization, and the chattering phenomenon is alleviated by the saturated function of the boundary layer. The design algorithm is simple and applicable to a nonlinear system including disturbances and uncertainties with high robustness. Its effectiveness is proven by simulation as well as a bench experiment of a brushless motor vehicle. |
書誌情報 |
JSME international journal. Ser. C, Dynamics, control, robotics, design and manufacturing
巻 38,
号 4,
p. 756-764,
発行日 1995-12-15
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13408062 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11179487 |
権利 |
|
|
権利情報 |
本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
出版者 |
|
|
出版者 |
社団法人日本機械学会 |
資源タイプ |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Journal Article |
更新日 |
|
|
日付 |
2017-03-27 |
|
日付タイプ |
Created |