ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 50 工学研究科
  2. 5002 機械システム工学専攻
  3. 学術雑誌論文

直接噴射式ディーゼル機関における排気再循環の効果 : 第2報, ディーゼルノックへの影響とその要因

http://hdl.handle.net/10087/2620
http://hdl.handle.net/10087/2620
550f776e-5e64-419d-ac6b-697bb6f62cd9
名前 / ファイル ライセンス アクション
B51_3817.pdf B51_3817.pdf (475.5 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-01-24
タイトル
タイトル 直接噴射式ディーゼル機関における排気再循環の効果 : 第2報, ディーゼルノックへの影響とその要因
タイトル
タイトル The Effect of Exhaust Gas Recirculation on a Direct-Injection Diesel Engine : 2nd Report, Influence on the Diesel Knock
言語 en
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル The Effect of Exhaust Gas Recirculation on a Direct-Injection Diesel Engine : 2nd Report, Influence on the Diesel Knock
キーワード
主題Scheme Other
主題 Internal Combustion Engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 Direct-Injection Diesel Engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 Diesel Knock
キーワード
主題Scheme Other
主題 Exhaust Gas Recirculation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Combustion Pattern
キーワード
主題Scheme Other
主題 Combustion
キーワード
主題Scheme Other
主題 Rate of Pressure Rise
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 志賀, 聖一

× 志賀, 聖一

志賀, 聖一

Search repository
江原, 秀治

× 江原, 秀治

江原, 秀治

Search repository
柄沢, 隆夫

× 柄沢, 隆夫

柄沢, 隆夫

Search repository
倉林, 俊雄

× 倉林, 俊雄

倉林, 俊雄

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper presents one of the studies which aim to reveal the capability of controlling diesel combustion by exhaust gas recirculation (EGR). In a previous paper, the effect of EGR on soot emission was examined, and it was shown that soot emission is suppressed under the condition that the mass fraction burned by spontaneous (pre-mixed) combustion is increased. In a present paper, diesel knock intensity is defined as a sound pressure distributed over 1-1.5kHz, and the effect of EGR on the diesel knock intensity is examined. The diesel knock intensity is remarkably reduced by EGR under the same operating condition as soot emission is reduced by EGR. By calculating the heat release rate based on the indicated pressure diagram, it was suggested that a reduction of knock intensity originates from the reduced reaction rate in the spontaneous ignition. The quantitative relationship between the diesel knock intensity and the maximum rate of pressure rise is also presented.
書誌情報 日本機械学會論文集. B編

巻 51, 号 471, p. 3817-3822, 発行日 1985-11-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-5016
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187441
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 日本機械学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Journal Article
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002400080/
更新日
日付 2017-03-27
日付タイプ Created
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 13:11:17.983850
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3