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アイテム
直接噴射式ディーゼル機関における排気再循環の効果 : 第3報, ディーゼルノックへの影響機構
http://hdl.handle.net/10087/2701
http://hdl.handle.net/10087/27011b463054-75bc-45db-9339-f0c1daa60af2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-01-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 直接噴射式ディーゼル機関における排気再循環の効果 : 第3報, ディーゼルノックへの影響機構 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Effect of Exhaust Gas Recirculation on a Direct-Injection Diesel Engine : 3rd Report, Mechanism of the Influence on the Diesel Knock | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Effect of Exhaust Gas Recirculation on a Direct-Injection Diesel Engine : 3rd Report, Mechanism of the Influence on the Diesel Knock | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Internal Combustion Engine | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Direct-Injection Diesel Engine | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Diesel Knock | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Exhaust Gas Recirculation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Ignition Lag | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Physical Lag | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Chemical Lag | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Reaction Rate | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
志賀, 聖一
× 志賀, 聖一× 江原, 秀治× 柄沢, 隆夫× 倉林, 俊雄 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In previous paper, it was suggested the effect of exhaust gas recirculation (EGR) on the diesel knock is relevant to the reaction rate of spontaneous ignition which occurs at the initial stage of diesel combustion. In a present study, this suggestion is verified by measuring the ignition lag and separating it into physical and chemical lags by applying the statistical technique presented by S. Kumagai. Under the operating condition used in this study, the physical lag is rather longer than the chemical lag and hardly changes with an increase in EGR ratio. On the other hand, the chemical lag is considerably affected by EGR. Though the dependent behaviour of the chemical lag on EGR is not simple, it is clearly shown that the tendency of chemical lag versus EGR ratio is quite the reverse of that of the diesel knock intensity. This means that the diesel knock intensity with EGR is dominated by the reaction rate of spontaneous ignition. | |||||
書誌情報 |
日本機械学會論文集. B編 巻 51, 号 471, p. 3823-3827, 発行日 1985-11-25 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0387-5016 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00187441 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本機械学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Journal Article | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110002400081/ | |||||
更新日 | ||||||
日付 | 2017-03-27 | |||||
日付タイプ | Created |