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  1. 50 工学研究科
  2. 5002 機械システム工学専攻
  3. 学術雑誌論文

ディーゼル燃焼研究のための急速圧縮機の試作

http://hdl.handle.net/10087/2578
http://hdl.handle.net/10087/2578
22b8f11d-cfbe-488a-8ece-e0192ce8f863
名前 / ファイル ライセンス アクション
B56_1218.pdf B56_1218.pdf (311.2 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-01-24
タイトル
タイトル ディーゼル燃焼研究のための急速圧縮機の試作
タイトル
タイトル Development of a Rapid-Compression Machine for Fundamental Studies of Diesel Combustion
言語 en
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル Development of a Rapid-Compression Machine for Fundamental Studies of Diesel Combustion
キーワード
主題Scheme Other
主題 Diesel Engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 Fuel Injection
キーワード
主題Scheme Other
主題 Internal Combustion Engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 Rapid Compression Machine
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 高橋, 秀夫

× 高橋, 秀夫

7401

高橋, 秀夫

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志賀, 聖一

× 志賀, 聖一

7402

志賀, 聖一

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柄沢, 隆夫

× 柄沢, 隆夫

7403

柄沢, 隆夫

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倉林, 俊雄

× 倉林, 俊雄

7404

倉林, 俊雄

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A rapid-compression machine is developed for fundamental studies of diesel combustion. Low-pressure compressed air and a stainless-steel membrane are employed to drive the piston. This is similar to the principle of a shock tube and is quite simple compared with other machines. The combustion chamber has a 120 mm bore and is 20 mm in depth. These dimensions were determined to avoid the impingement of the spray within 2ms, which seems to be a typical ignition delay period. Compression time and polytropic exponent are about 38ms and 1.30, respectively. High-speed photographs were taken to observe the spray development for both evaporating and non evaporating spray, and the effect of evaporation could be shown clearly. A combustion test was also carried out, and a pressure rise due to combustion was recognized. Thus, it is shown that this machine has sufficient performance for the study of diesel combustion. A simple simulation technique to design the machine is also presented and its availability is verified.
書誌情報 日本機械学會論文集. B編

巻 56, 号 524, p. 1218-1221, 発行日 1990-04-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-5016
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187441
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 日本機械学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Journal Article
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002402189/
更新日
日付 2017-03-27
日付タイプ Created
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Ver.1 2023-06-19 13:10:33.947349
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