WEKO3
アイテム
火花点火機関のノックと燃焼室壁温度との因果関係
http://hdl.handle.net/10087/2606
http://hdl.handle.net/10087/26064e7e82a6-6c67-488a-bb7e-9faf00bab4c7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-01-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 火花点火機関のノックと燃焼室壁温度との因果関係 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Variation of Knocking Characteristics with the Chamber Wall Temperature in a Spark-Ignition Engine | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Variation of Knocking Characteristics with the Chamber Wall Temperature in a Spark-Ignition Engine | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Internal Combustion Engine | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Knock | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Knock Intensity | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Coolant Temperature | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Temperature Uniformity | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | End Gas | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
志賀, 聖一
× 志賀, 聖一× Heywood, John B× Chun, Kwang M |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study aims to clarify the importance of chamber wall temperature in the knocking characteristics of a spark-ignition engine. To vary the chamber wall temperature, two procedures were used, one is to change the coolant temperature and the other is to raise the exhaust valve surface temperature by substituting a ceramic surface layer for the original steel layer. Although the coolant temperature change had no influence on the flame propagation process, it fairly affected the knocking process, such as mean knock intensity and mean knock occurrence timing. This is caused by both the change of bulk mixture temperature of the end gas and the temperature uniformity within the end gas region. Cycle-by-cycle based knocking behaviour can also be influenced by the coolant temperature, which is considered to be based on the temperature uniformity in the whole chamber region. Exhaust valve surface temperature change did not affect any knocking characteristics. It suggests the importance of the wall temperature in the end gas region. | |||||
書誌情報 |
日本機械学會論文集. B編 巻 56, 号 530, p. 3193-3198, 発行日 1990-10-25 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0387-5016 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00187441 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本機械学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Journal Article | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110002388577/ | |||||
更新日 | ||||||
日付 | 2017-03-27 | |||||
日付タイプ | Created |