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  1. 50 工学研究科
  2. 5002 機械システム工学専攻
  3. 学術雑誌論文

火花点火機関における吸気弁早閉じが機関性能に及ぼす効果

http://hdl.handle.net/10087/2636
http://hdl.handle.net/10087/2636
fedf517e-5612-494a-98d5-76f0fa11a203
名前 / ファイル ライセンス アクション
B62_1659.pdf B62_1659.pdf (489.3 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-01-24
タイトル
タイトル 火花点火機関における吸気弁早閉じが機関性能に及ぼす効果
タイトル
タイトル Effect of Early-Closing of Intake-Valve on the Engine Performance in a Spark-Ignition Engine
言語 en
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル Effect of Early-Closing of Intake-Valve on the Engine Performance in a Spark-Ignition Engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 Internal-Combustion Engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 Spark-Ignition engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 Combustion
キーワード
主題Scheme Other
主題 Early-Closing of Intake Valve
キーワード
主題Scheme Other
主題 More-Expansion Cycle
キーワード
主題Scheme Other
主題 Two-Zone Model
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 志賀, 聖一

× 志賀, 聖一

7550

志賀, 聖一

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八木, 静夫

× 八木, 静夫

7551

八木, 静夫

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盛田, 宗宏

× 盛田, 宗宏

7552

盛田, 宗宏

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松本, 隆

× 松本, 隆

7553

松本, 隆

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柄沢, 隆夫

× 柄沢, 隆夫

7554

柄沢, 隆夫

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中村, 寿雄

× 中村, 寿雄

7555

中村, 寿雄

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper we present the first stage of a study on the effect of early-closing of intake-valve on the engine performance in a spark-ignition engine. A four-valve single-cylinder engine was used with several values of expansion ratio and a half early-closing intake cam. The half early closing leads to almost a half of the volumetric efficiency and the BMEP for all cases of the expansion ratio. It can realize an improvement of about 7% in thermal efficiency under WOT,and about 4% under partial load of BMEP=0.2 MPa. These beneficial results are considered to be mainly caused by the effect of the more-expansion. The ratio of expansion to compression ratios was estimated to be around. 1.4 on the basis of motoring pressure analyses. Under the early-closing condition, an increase in the residual gas fraction was suggested and verified by a heat release analysis using a two-zone combustion model.
書誌情報 日本機械学會論文集. B編

巻 62, 号 596, p. 1659-1665, 発行日 1996-04-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-5016
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187441
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 日本機械学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Journal Article
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002394860/
更新日
日付 2017-03-27
日付タイプ Created
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Ver.1 2023-06-19 13:09:18.531859
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