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  1. 50 工学研究科
  2. 5002 機械システム工学専攻
  3. 学術雑誌論文

六ストロークディーゼル機関の性能 : 第2報, 第二燃焼にメタノールを用いた機関の性能

http://hdl.handle.net/10087/2552
http://hdl.handle.net/10087/2552
c5f2c8ed-6c82-4998-9ed1-b91cdb2b3269
名前 / ファイル ライセンス アクション
B64_4279.pdf B64_4279.pdf (495.9 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-01-18
タイトル
タイトル 六ストロークディーゼル機関の性能 : 第2報, 第二燃焼にメタノールを用いた機関の性能
タイトル
タイトル Performances of a six-Stroke Diesel Engine : 2nd Report, Engine Performance with Methanol Combustion in a Second Combustion Stroke
言語 en
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル Performances of a six-Stroke Diesel Engine : 2nd Report, Engine Performance with Methanol Combustion in a Second Combustion Stroke
キーワード
主題Scheme Other
主題 Diesel Engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 Internal Combustion Engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 Combustion Products Six-Stroke Diesel Engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 Methanol
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 岡本, 雄一郎

× 岡本, 雄一郎

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岡本, 雄一郎

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荻原, 五郎

× 荻原, 五郎

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荻原, 五郎

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天谷, 賢児

× 天谷, 賢児

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天谷, 賢児

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新井, 雅隆

× 新井, 雅隆

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新井, 雅隆

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A six-stroke diesel engine which was proposed by authors had second compression and second combustion strokes which were added on a four-stroke diesel engine. Numerical prediction and experiments on six-stroke engine which were carried out previously, showed that a six-stroke diesel engine could reduce NO concentration and shorter ignition delay could be attained in second combustion. Using various fuels on second combustion, it might be possible to improve more the emission characteristics. In this report, Methanol was used in the second combustion to improve the six-stroke engine performance. As the result, NO concentration in the exhaust gas decreased with delaying of the injection timing at second combustion and increased with an increase of the heat allocation ratio of second combustion stroke when the injection timing at first combustion stroke was fixed. Smoke wasn't exhausted at all when Methanol was put into the second combustion stroke. NO concentrations were affected by the heat allocation ratio and related with gas temperature. It was confirmed that the NO concentration of the Diesel fuel-Methanol engine become lower compared with that of the Diesel fuel engine.
書誌情報 日本機械学會論文集. B編

巻 64, 号 628, p. 4279-4284, 発行日 1998-12-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-5016
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187441
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 日本機械学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Journal Article
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002397428/
更新日
日付 2017-03-27
日付タイプ Created
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Ver.1 2023-06-19 13:08:50.993124
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