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  1. 50 工学研究科
  2. 5002 機械システム工学専攻
  3. 学術雑誌論文

コモンレール噴射式6ストロークディーゼルエンジンの検討

http://hdl.handle.net/10087/2641
http://hdl.handle.net/10087/2641
76988cb2-aaeb-4fcb-a0ec-c2274a0c1067
名前 / ファイル ライセンス アクション
B72_2323.pdf B72_2323.pdf (647.7 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-01-24
タイトル
タイトル コモンレール噴射式6ストロークディーゼルエンジンの検討
タイトル
タイトル Feasibility Study of a Six-stroke Diesel Engine with Common Rail Injection System
言語 en
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル Feasibility Study of a Six-stroke Diesel Engine with Common Rail Injection System
キーワード
主題Scheme Other
主題 Diesel Engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 Internal Combustion Engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 Combustion Products
キーワード
主題Scheme Other
主題 High Pressure Injection Common Rail
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 橋本, 健

× 橋本, 健

橋本, 健

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古畑, 朋彦

× 古畑, 朋彦

古畑, 朋彦

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新井, 雅隆

× 新井, 雅隆

新井, 雅隆

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Six-stroke diesel engine proposed here has six processes in one cycle, i.e. intaka, 1st compression, 1st combustion, 2nd compression, 2nd combustion and exhaust. By the effect of direct EGR in the 2nd combustion process, NO concentration could be expected to decrease. However, by a weak mixing in the 2nd combustion process, much soot was exhausted and NO concentration was hardly decreased compared with the conventional four-stroke diesel engine. To improve the fuel/air mixing at the 2nd combustion process, high pressure injection with common rail system was applied to the engine. As the result, NO concentration was increased owing to the increase of premixed combustion of 1st combustion process, although soot was reduced. Therefore, the 1st injection timing was extremely advanced to control the 1st combustion process. It changed 1st combustion process into HCCI-like combustion, and NO concentration was greatly decreased. Moreover, soot was reduced with no increase of NO concentration in the 2nd combustion process. As the result, trade-off curve of NO and soot was improved compared with the conventional four-stroke diesel engine. But CO concentration was increased.
書誌情報 日本機械学會論文集. B編

巻 72, 号 721, p. 2323-2329, 発行日 2006-09-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-5016
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187441
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 日本機械学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Journal Article
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110004810127/
更新日
日付 2017-03-27
日付タイプ Created
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Ver.1 2023-06-19 13:06:24.090338
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