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  1. 50 工学研究科
  2. 5002 機械システム工学専攻
  3. 学術雑誌論文

気体燃料噴射弁の噴射率計測精度向上(熱工学,内燃機関,動力など)

http://hdl.handle.net/10087/5487
http://hdl.handle.net/10087/5487
f009c382-b474-4177-b40b-437ff573ccdc
名前 / ファイル ライセンス アクション
E_araki_74-715.pdf E_araki_74-715.pdf (736.7 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2010-06-22
タイトル
タイトル 気体燃料噴射弁の噴射率計測精度向上(熱工学,内燃機関,動力など)
タイトル
タイトル Improvement of Injection Rate Measurement Accuracy of a Gaseous Fuel Injector(Thermal Engineering)
言語 en
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル Improvement of Injection Rate Measurement Accuracy of a Gaseous Fuel Injector(Thermal Engineering)
キーワード
主題Scheme Other
主題 Injection Rate
キーワード
主題Scheme Other
主題 Gaseous Fuel INjector
キーワード
主題Scheme Other
主題 Compressibility
キーワード
主題Scheme Other
主題 Automotive Engines
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 荒木, 幹也

× 荒木, 幹也

7959

荒木, 幹也

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藤原, 康裕

× 藤原, 康裕

7960

藤原, 康裕

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志賀, 聖一

× 志賀, 聖一

7961

志賀, 聖一

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中村, 壽雄

× 中村, 壽雄

7962

中村, 壽雄

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小保方, 富夫

× 小保方, 富夫

7963

小保方, 富夫

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Accuracy of an injection rate measurement of a gaseous fuel injector was improved by modification of equations and static pressure correction. A production gaseous fuel injector for an NGV (Natural gas vehicle) was used, which is for an intake port fuel injection. The injection pressure was set at 255 kPa (g), and the injection duration was varied from 5 to 20 ms. Nitrogen gas was used as the test gas. The test gas was injected into a pipe from the injector, and the static pressure history was acquired with a piezoelectronic pressure transducer. One-dimensional, compressible, inviscid, adiabatic flow was assumed, and the instantaneous mass flow rate inside the pipe was estimated using newly modified equations. The pressure gradient due to pipe friction was corrected using Darcy-Weisbach equation. By integrating the injection rate during the injection duration, the total amount of mass flow per one stroke was calculated. The data obtained by the injection rate meter are compared to that of the calibration test, and it is shown that the injection rate measurement was carried out within the error of 2 to 3%.
書誌情報 日本機械学會論文集. B編

巻 74, 号 739, p. 715-723, 発行日 2008-03-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-5016
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187441
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 日本機械学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Journal Article
更新日
日付 2017-03-27
日付タイプ Created
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Ver.1 2023-06-19 13:05:58.145541
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