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  1. 50 工学研究科
  2. 5002 機械システム工学専攻
  3. 学術雑誌論文

電界型PM処理装置におけるすす処理メカニズム(熱工学,内燃機関,動力など)

http://hdl.handle.net/10087/5491
http://hdl.handle.net/10087/5491
62e00ac8-3aa3-48ed-916d-c547d9aad7db
名前 / ファイル ライセンス アクション
E_arai_74-973.pdf E_arai_74-973.pdf (1.3 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2010-06-22
タイトル
タイトル 電界型PM処理装置におけるすす処理メカニズム(熱工学,内燃機関,動力など)
タイトル
タイトル Mechanism of Soot Removal in an Electric Diesel Particulate Trap(Thermal Engineering)
言語 en
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル Mechanism of Soot Removal in an Electric Diesel Particulate Trap(Thermal Engineering)
キーワード
主題Scheme Other
主題 Diesel Engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 Combusion
キーワード
主題Scheme Other
主題 Ignition
キーワード
主題Scheme Other
主題 Electric Field
キーワード
主題Scheme Other
主題 Soot Trapping
キーワード
主題Scheme Other
主題 Soot Re-burning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 星野, 浩之

× 星野, 浩之

星野, 浩之

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満山, 陽平

× 満山, 陽平

満山, 陽平

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齊藤, 正浩

× 齊藤, 正浩

齊藤, 正浩

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古畑, 朋彦

× 古畑, 朋彦

古畑, 朋彦

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新井, 雅隆

× 新井, 雅隆

新井, 雅隆

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In order to reveal the soot removal mechanism in Electric Diesel Particulate Trap (E-DPT), mechanism of soot trapping and re-burning of soot particles in exhaust gas was investigated using one channel electric diesel particulate trap (1 channel E-DPT). The E-DPT is capable to trap soot particles by applying DC electric field between electro-plates. The results showed that soot particles like a whisker grew up from negative electrode side toward positive one. Soot particles trapped on the plates formed many soot bridges in narrow space between electro-plates. Formation of soot particles depended on electric intensity. In the condition of F=200 kV/m, lumps of soot were observed instead of whisker like soot bridges and soot trapping and soot re-burning were balanced. Ignition of the soot lump was occurred at the contact point between the lump and electro-plate, however re-burning of whole the lump was rarely observed. Remained soot drifted to down stream. It is thought that many remained soot particles were discharged from the E-DPT. Incomplete reburning of soot lump caused soot removal efficiency deterioration of E-DPT. In the case of narrow space and high electric intensity (F=600kV/m, L=0.5mm), however, soot bridge re-burning was main phenomenon and soot lump re-burning was controlled
書誌情報 日本機械学會論文集. B編

巻 74, 号 740, p. 973-979, 発行日 2008-04-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-5016
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187441
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 日本機械学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Journal Article
更新日
日付 2017-03-27
日付タイプ Created
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Ver.1 2023-06-19 13:05:52.089404
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