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  1. 50 工学研究科
  2. 5002 機械システム工学専攻
  3. 学術雑誌論文

掃気ポートからの間欠燃料噴射を用いた天然ガス2ストロークサイクル火花点火機関の性能(熱工学,内燃機関,動力など)

http://hdl.handle.net/10087/5503
http://hdl.handle.net/10087/5503
83b53d1e-c4d3-4c35-ab78-451a89840822
名前 / ファイル ライセンス アクション
E_araki_74-1443.pdf E_araki_74-1443.pdf (812.8 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2010-06-24
タイトル
タイトル 掃気ポートからの間欠燃料噴射を用いた天然ガス2ストロークサイクル火花点火機関の性能(熱工学,内燃機関,動力など)
タイトル
タイトル Performance of a 2 Stroke Cycle Spark Ignition Engine Fuelled with CNG Using Intermittent Fuel Injection from Scavenging Ports(Thermal Engineering)
言語 en
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル Performance of a 2 Stroke Cycle Spark Ignition Engine Fuelled with CNG Using Intermittent Fuel Injection from Scavenging Ports(Thermal Engineering)
キーワード
主題Scheme Other
主題 2 Stroke Cycle Engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 CNG
キーワード
主題Scheme Other
主題 Scavenging Port Fuel Injection
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 荒木, 幹也

× 荒木, 幹也

7989

荒木, 幹也

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岸本, 秀雄

× 岸本, 秀雄

7990

岸本, 秀雄

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中島, 邦明

× 中島, 邦明

7991

中島, 邦明

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前原, 充宏

× 前原, 充宏

7992

前原, 充宏

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志賀, 聖一

× 志賀, 聖一

7993

志賀, 聖一

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中村, 壽雄

× 中村, 壽雄

7994

中村, 壽雄

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小保方, 富夫

× 小保方, 富夫

7995

小保方, 富夫

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Performance of a 2 stroke cycle engine fuelled with CNG (Compressed natural gas) using intermittent fuel injection from a scavenging port is investigated experimentally. The test engine is a 2 cylinder, 398 cm^3, 2 stroke cycle spark ignition engine. Gaseous fuel injectors are attached at the cylinder block, and a CNG is injected into the scavenging passage through a fuel injection pipe. The fuel injection pressure is set at 0.255 MPa, and the fuel is injected intermittently during the scavenging process. The length and tip geometry of the fuel injection pipe are varied, and the effect on the engine performance is investigated. Using the scavenging port fuel injection, the BSFC is reduced by 25%, and the lean burn limit extends from λ = 1.2 to 1.46, at the maximum. The peak of the NO_x emission shifts to leaner side, and the THC emission is reduced by 47% at the maximum. It is considered that the intermittent fuel injection from a scavenging port is effective to achieve stratified combustion and reduction in fuel short circuiting through the cylinder.
書誌情報 日本機械学會論文集. B編

巻 74, 号 742, p. 1443-1450, 発行日 2008-06-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-5016
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187441
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 日本機械学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Journal Article
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110006792292/
更新日
日付 2017-03-27
日付タイプ Created
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Ver.1 2023-06-19 13:05:48.730374
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