WEKO3
アイテム
掃気ポートからの間欠燃料噴射を用いた天然ガス2ストロークサイクル火花点火機関の性能(熱工学,内燃機関,動力など)
http://hdl.handle.net/10087/5503
http://hdl.handle.net/10087/550383b53d1e-c4d3-4c35-ab78-451a89840822
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-06-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 掃気ポートからの間欠燃料噴射を用いた天然ガス2ストロークサイクル火花点火機関の性能(熱工学,内燃機関,動力など) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Performance of a 2 Stroke Cycle Spark Ignition Engine Fuelled with CNG Using Intermittent Fuel Injection from Scavenging Ports(Thermal Engineering) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Performance of a 2 Stroke Cycle Spark Ignition Engine Fuelled with CNG Using Intermittent Fuel Injection from Scavenging Ports(Thermal Engineering) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 2 Stroke Cycle Engine | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CNG | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Scavenging Port Fuel Injection | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
荒木, 幹也
× 荒木, 幹也× 岸本, 秀雄× 中島, 邦明× 前原, 充宏× 志賀, 聖一× 中村, 壽雄× 小保方, 富夫 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Performance of a 2 stroke cycle engine fuelled with CNG (Compressed natural gas) using intermittent fuel injection from a scavenging port is investigated experimentally. The test engine is a 2 cylinder, 398 cm^3, 2 stroke cycle spark ignition engine. Gaseous fuel injectors are attached at the cylinder block, and a CNG is injected into the scavenging passage through a fuel injection pipe. The fuel injection pressure is set at 0.255 MPa, and the fuel is injected intermittently during the scavenging process. The length and tip geometry of the fuel injection pipe are varied, and the effect on the engine performance is investigated. Using the scavenging port fuel injection, the BSFC is reduced by 25%, and the lean burn limit extends from λ = 1.2 to 1.46, at the maximum. The peak of the NO_x emission shifts to leaner side, and the THC emission is reduced by 47% at the maximum. It is considered that the intermittent fuel injection from a scavenging port is effective to achieve stratified combustion and reduction in fuel short circuiting through the cylinder. | |||||
書誌情報 |
日本機械学會論文集. B編 巻 74, 号 742, p. 1443-1450, 発行日 2008-06-25 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0387-5016 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00187441 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Journal Article | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110006792292/ | |||||
更新日 | ||||||
日付 | 2017-03-27 | |||||
日付タイプ | Created |