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  1. 50 工学研究科
  2. 5002 機械システム工学専攻
  3. 学術雑誌論文

4ストロークサイクル火花点火機関の冷始動に及ぼす燃料微粒化の効果(熱工学,内燃機関,動力など)

http://hdl.handle.net/10087/5506
http://hdl.handle.net/10087/5506
533b4cf4-b1bb-4fa7-af33-14f6117a099b
名前 / ファイル ライセンス アクション
E_araki_74-1860.pdf E_araki_74-1860.pdf (897.0 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2010-06-24
タイトル
タイトル 4ストロークサイクル火花点火機関の冷始動に及ぼす燃料微粒化の効果(熱工学,内燃機関,動力など)
タイトル
タイトル Effects of Fuel Atomization on Cold Starting of a 4 Stroke Cycle Spark Ignition Engine(Thermal Engineering)
言語 en
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル Effects of Fuel Atomization on Cold Starting of a 4 Stroke Cycle Spark Ignition Engine(Thermal Engineering)
キーワード
主題Scheme Other
主題 UHC Emissions
キーワード
主題Scheme Other
主題 Cold Starting
キーワード
主題Scheme Other
主題 Liquid Atomization
キーワード
主題Scheme Other
主題 Micro Nozzle Array
キーワード
主題Scheme Other
主題 Port Fuel Ingector
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 荒木, 幹也

× 荒木, 幹也

7996

荒木, 幹也

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小保方, 富夫

× 小保方, 富夫

7997

小保方, 富夫

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石間, 経章

× 石間, 経章

7998

石間, 経章

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増渕, 匡彦

× 増渕, 匡彦

7999

増渕, 匡彦

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Effects of fuel atomization on cold starting of a 4 stroke cycle spark ignition engine were investigated experimentally. Two kinds of ultrasonic fuel injectors using a micro nozzle array (MNA injectors) were applied, whose nozzle diameter d=4 and 6μm, respectively. A conventional port fuel injector (PFI injector) was also used for comparison. The Sauter mean diameters (SMDs) of the sprays were 15μm (MNA, d=μm), 23μm (MNA, d=6μm), and 59μm (PFI), respectively. An air cooled, single cylinder, 4 stroke cycle, spark ignition engine was used. The first ignition cycles and the cumulative fuel amount were investigated at a wide range of the air fuel ratio. For the MNA injector (d=4μm), the first ignition cycle became much earlier when compared with the PFI injector. The cumulative fuel amount during cold starting reduced by about 30%. It is shown that, by use of the MNA injector, the unburned hydrocarbon emissions during cold starting could be reduced.
書誌情報 日本機械学會論文集. B編

巻 74, 号 744, p. 1860-1868, 発行日 2008-08-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-5016
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187441
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 日本機械学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Journal Article
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110006873953/
更新日
日付 2017-03-27
日付タイプ Created
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Ver.1 2023-06-19 13:05:47.114371
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