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  1. 50 工学研究科
  2. 5002 機械システム工学専攻
  3. 学術雑誌論文

6ストロークディーゼルエンジンの燃焼特性に及ぼす噴射条件の影響(熱工学,内燃機関,動力など)

http://hdl.handle.net/10087/5525
http://hdl.handle.net/10087/5525
dae822f2-bae6-4f77-be00-812c96d923e6
名前 / ファイル ライセンス アクション
E_arai_75-1371.pdf E_arai_75-1371.pdf (646.3 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2010-06-30
タイトル
タイトル 6ストロークディーゼルエンジンの燃焼特性に及ぼす噴射条件の影響(熱工学,内燃機関,動力など)
タイトル
タイトル Effect of Injection Parameters on Combustion Characteristics of Six-Stroke Diesel Engine(Thermal Engineering)
言語 en
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル Effect of Injection Parameters on Combustion Characteristics of Six-Stroke Diesel Engine(Thermal Engineering)
キーワード
主題Scheme Other
主題 Diesel Engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 Internal Combusion Engin
キーワード
主題Scheme Other
主題 Combustion Products
キーワード
主題Scheme Other
主題 Fuel Injection
キーワード
主題Scheme Other
主題 Common Rail
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 森田, 真一

× 森田, 真一

森田, 真一

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渡辺, 直樹

× 渡辺, 直樹

渡辺, 直樹

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古畑, 朋彦

× 古畑, 朋彦

古畑, 朋彦

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新井, 雅隆

× 新井, 雅隆

新井, 雅隆

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Six-stroke diesel engine proposed here has six processes in one cycle, i.e. intake, 1st compression, 1st combustion, 2nd compression, 2nd combustion and exhaust. By the direct EGR in the 2nd combustion process, NO emission could be expected to decrease. However, much Soot was exhausted by a weak mixing in the 2nd combustion process. A high pressure injection with a common rail was introduced into the engine to improve the mixing in the second combustion process. As a result, more NO was exhausted while Soot was decreased due to better mixing. In this study, to decrease NO and Soot simultaneously, two stage fuel injection was applied to the 1st combustion. When the main injection timing for the 1st combustion process was extremely delayed, NO and Soot were decreased. It was considered that NO reduction was due to the 1st combustion of low temperature and EGR effect in the 2nd combustion. Also, Soot reduction was due to a relatively long ignition delay for the 2nd combustion
書誌情報 日本機械学會論文集. B編

巻 75, 号 754, p. 1371-1376, 発行日 2009-06-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-5016
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187441
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 日本機械学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Journal Article
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110007331323
更新日
日付 2017-03-27
日付タイプ Created
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Ver.1 2023-06-19 13:05:36.208432
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