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  1. 50 工学研究科
  2. 5002 機械システム工学専攻
  3. 学術雑誌論文

弁ばねの設計を考慮した内燃機関の動弁系の振動解析 : 第1報, 動弁系の動的挙動の解析

http://hdl.handle.net/10087/2712
http://hdl.handle.net/10087/2712
e328e785-5759-4251-bc1b-86b1a9967fd3
名前 / ファイル ライセンス アクション
C53_2283.pdf C53_2283.pdf (504.5 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-01-30
タイトル
タイトル 弁ばねの設計を考慮した内燃機関の動弁系の振動解析 : 第1報, 動弁系の動的挙動の解析
タイトル
タイトル Analysis of a High Speed Driven Valve System of Internal Combustion Engines with Consideration of the Design of Valve-Springs : 1st Report, Dynamic Behavior of a Driven Valve Train
言語 en
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル Analysis of a High Speed Driven Valve System of Internal Combustion Engines with Consideration of the Design of Valve-Springs : 1st Report, Dynamic Behavior of a Driven Valve Train
キーワード
主題Scheme Other
主題 Dynamics of Machinery
キーワード
主題Scheme Other
主題 Vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Internal Combustion Engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 Valve
キーワード
主題Scheme Other
主題 Valve-Spring
キーワード
主題Scheme Other
主題 Jump
キーワード
主題Scheme Other
主題 Bounce
キーワード
主題Scheme Other
主題 Hysteresis
キーワード
主題Scheme Other
主題 Nonlinear
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 長屋, 幸助

× 長屋, 幸助

8081

長屋, 幸助

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper presents a method for solving the dynamic response problems of a driven valve system of internal combustion engines. In this system there is a hysteresis behavior between the restoring force and the deflection for the locker arm. To treat this nonlinearity, the rigidity of each section is assumed to be the one of a partly linear spring. For the valve trains, the cam profile is complex in general. For treating a general cam profile, this paper applies a combination method of the Fourier expansion and the Laplace transform methods given by the author. Numerical calculations have been carried out for a sample problem of high speed driven valve trains, and the jump and the bounce phenomena are discussed in detail.
書誌情報 日本機械学會論文集. C編

巻 53, 号 495, p. 2283-2288, 発行日 1987-11-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-5024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 日本機械学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Journal Article
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002390430/
更新日
日付 2017-03-27
日付タイプ Created
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Ver.1 2023-06-19 13:04:53.633506
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