ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育学部
  2. 0002 群馬大学教育学部紀要 人文・社会科学編
  3. 第40巻 (1990)

高等英語教育における表現活動の実践的研究(1) : 多様な文法項目に応用できる単一の活動形態

http://hdl.handle.net/10087/731
http://hdl.handle.net/10087/731
c866a931-f171-4282-9d49-855adba51300
名前 / ファイル ライセンス アクション
areh040071.pdf areh040071.pdf (645.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-03-07
タイトル
タイトル 高等英語教育における表現活動の実践的研究(1) : 多様な文法項目に応用できる単一の活動形態
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル A Practical Study of Communicative Activities for High-School Students: (Part 1) For an Activity Applicable to a Variety of Grammatical Items
著者 清水, 武雄

× 清水, 武雄

WEKO 9525

清水, 武雄

Search repository
岡島, 誠一郎

× 岡島, 誠一郎

WEKO 9526

岡島, 誠一郎

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Input Hypothesis has successfully been applied to the teaching of English at Japanese junior high schools, while, on the other hand, in senior high schools English is still taught mainly through the Grammar-Translation Method or the Audio-Lingual Method. So the present paper treats of how to apply the Input Hyhothesis to senior-high English classes. Firstly, the major principles of the Input Hypothesis are examined to consider the best way of their application. We believe all of the principles will fit to the English classes at senior high schools if teachers are able to arrange suitable input to their students. And then the introduction of an output activity into classes is reported. It is very significant to develop and practice an out・put activity because that reveals the effects and problems of the input activities. Lastly, the sug-gestion is made that teachers should imporove their input activities and teaching plans; input should be greatly increased so that the reasoning of the students can grow.
書誌情報 群馬大学教育学部紀要. 人文・社会科学編

巻 40, p. 71-87, 発行日 1990
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0386-4294
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00068500
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版者
出版者 群馬大学教育学部
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Departmental Bulletin Paper
更新日
日付 2017-03-27
日付タイプ Created
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:50:25.158476
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3