WEKO3
アイテム
高等学校英語教育に於けるティーム・ティーチングに関する一考察
http://hdl.handle.net/10087/919
http://hdl.handle.net/10087/9190f01b397-0eb7-4e64-82ad-d2b52a957ea7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-03-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 高等学校英語教育に於けるティーム・ティーチングに関する一考察 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Study of Team-Teaching with an AET in High-School English Class | |||||
著者 |
清水, 武雄
× 清水, 武雄× 湯澤, 博 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In the present paper, the authors discuss the best way of team-teaching in two kinds of high school. They argue that, though Assistant English Teachers (AETs) have been designated as ""Assistants"" and have been treated as such in team-teaching classes, it is better that they should lead as the main teachers to help students improve their communicative competence and that the Japanese Teachers of English (JTEs) should play the role of their assistants. However, in the stage of planning and evaluation, JTEs, as experts who are conversant with the actual state of the English language teaching in Japan, should advise AETs. | |||||
書誌情報 |
群馬大学教育学部紀要. 人文・社会科学編 巻 40, p. 103-117, 発行日 1990 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0386-4294 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00068500 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 群馬大学教育学部 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Departmental Bulletin Paper | |||||
更新日 | ||||||
日付 | 2017-03-27 | |||||
日付タイプ | Created |