WEKO3
アイテム
英語の発音表記と音声指導の方向性
http://hdl.handle.net/10087/9970
http://hdl.handle.net/10087/99707bbdc240-bb07-4d62-baa9-b492d5411338
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-05-09 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 英語の発音表記と音声指導の方向性 | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | The Revised Transcription and Systematic Instruction of English Pronunciation | |||||||
著者 |
柴田, 知薫子
× 柴田, 知薫子 |
|||||||
著者(ヨミ) |
シバタ, チカコ
× シバタ, チカコ |
|||||||
著者別名 |
Shibata, Chikako
× Shibata, Chikako
|
|||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | What is a realistic aim of learning pronunciation of English as a lingua franca? This paper discusses\nwhat should be taught explicitly in class to non-native speakers of English so that they can speak in a way\nwhich is minimally intelligible to their listeners. Teachers are encouraged to attempt at a systematic instruction\nof English segments and prosody, based on the revised transcription of English pronunciation. | |||||||
書誌情報 |
群馬大学教育学部紀要. 人文・社会科学編 巻 65, p. 95-102, 発行日 2016-02-18 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 03864294 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00068500 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 群馬大学教育学部 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Departmental Bulletin Paper | |||||||
更新日 | ||||||||
日付 | 2017-03-27 | |||||||
日付タイプ | Created |