ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育学部
  2. 0002 群馬大学教育学部紀要 人文・社会科学編
  3. 第68巻(2019)

Frequently Observed Grammatical Errors of Japanese EFL Learners: Their Theoretical Implications

http://hdl.handle.net/10087/12510
http://hdl.handle.net/10087/12510
fd24b6f1-4808-4b9f-8950-11ec1077ec4d
名前 / ファイル ライセンス アクション
10 10 GKJIN-YAMADA.pdf (840.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-05-20
タイトル
タイトル Frequently Observed Grammatical Errors of Japanese EFL Learners: Their Theoretical Implications
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 grammatical errors
キーワード
主題Scheme Other
主題 error analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese EFL learners
キーワード
主題Scheme Other
主題 free writing tasks
キーワード
主題Scheme Other
主題 cross-linguistic differences
著者 YAMADA, Toshiyuki

× YAMADA, Toshiyuki

YAMADA, Toshiyuki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This preliminary study investigates what grammatical errors are most frequently observed in Japanese EFL (English as a Foreign Language) learners even after the six years of English learning. By a series of free writing tasks, 2691 English sentences were collected from 28 Japanese EFL learners. We identified 882 grammatical errors in the dataset with respect to five major types: determiner, preposition, subject-verb agreement for be-verbs, subject-verb agreement for general verbs, and number agreement within a noun phrase. The ratios of the number of grammatical errors to that of obligatory contexts in which those particular grammatical items must occur were 61.1%, 10.9%, 2.6%, 5.7%, and 18.2%, respectively. There are three major findings: (i) Japanese EFL learners make errors in the determiner most frequently, (ii) they make errors in subject-verb agreement more frequently for general verbs compared to be-verbs, and (iii) they make errors in the determiner more often compared to agreement. Their theoretical implications are discussed.
書誌情報 群馬大学教育学部紀要. 人文・社会科学編

巻 68, p. 129-140, 発行日 2019-01-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0386-4294
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00068500
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版者
出版者 群馬大学教育学部
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Departmental Bulletin Paper
更新日
日付 2019-05-21
日付タイプ Created
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:39:52.818925
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3