ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 17 共同教育学部
  2. 0003 群馬大学共同教育学部紀要 芸術・技術・体育・生活科学編
  3. 第57巻(2022)

学校体育における「競争」の取り扱いについて──『学習指導要領』の記載をもとに ──

http://hdl.handle.net/10087/13724
http://hdl.handle.net/10087/13724
5e459d9b-5fc7-45c8-af6a-2ee2ded71e99
名前 / ファイル ライセンス アクション
06 06 GKGEI-TAI.pdf (7.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-01-28
タイトル
タイトル 学校体育における「競争」の取り扱いについて──『学習指導要領』の記載をもとに ──
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル Research on the Description of ‘Competition’ in School Physical Education── Based on Phrases in “School Curriculum Guideline” ──
キーワード
主題Scheme Other
主題 勝敗
キーワード
主題Scheme Other
主題 攻防
キーワード
主題Scheme Other
主題 領域
キーワード
主題Scheme Other
主題 育成を目指す資質・能力
キーワード
主題Scheme Other
主題 winning and losing
キーワード
主題Scheme Other
主題 offense and defense
キーワード
主題Scheme Other
主題 fields
キーワード
主題Scheme Other
主題 competencies aimed at the development
著者 田井, 健太郎

× 田井, 健太郎

WEKO 39121

田井, 健太郎

Search repository
著者別名 TAI, Kentaro

× TAI, Kentaro

TAI, Kentaro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined the description of ‘Competition’ and related phrases in “Elementary School Curriculum Guideline” and “Junior High School Curriculum Guideline” to determine how competition is used as part of the teaching material in Physical Education subjects. The results are summarized as follows: 1 . In “Elementary School Curriculum Guideline”, the following learnings are seen with the use of ‘competition’ in various activities: (1) the acceptance of ‘winning and losing’ (‘track and field’ exercises and ‘ball games’ exercises), (2) ‘how to compete’ (‘track and field’ exercises), and (3) ‘how challenge to compete and records’ (‘track and field’ exercises). 2 . In “Junior High School Curriculum Guideline”, the following learnings are seen: (1) the acceptance of ‘winningand losing’ (‘track and field’ and ‘swimming’), (2) ‘enjoying the competition’ and ‘experiencing the joy of competing when winning or losing’ (‘track and field’, ‘swimming’, and ‘ball games’), (3) ‘developing offense and defensive strategies’ (‘ball games’ and ‘martial arts’). 3 . ‘Competition’ as learning content is utilized based on students’ developmental stage and domain characteristics, from the viewpoint of the competencies aimed at the development.
書誌情報 群馬大学共同教育学部紀要. 芸術・技術・体育・生活科学編

巻 57, p. 51-66, 発行日 2022-01-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0533-6627
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12914993
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版者
出版者 群馬大学共同教育学部
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Departmental Bulletin Paper
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:59:03.184736
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3