ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 17 共同教育学部
  2. 0001 群馬大学共同教育学部紀要 人文・社会科学編
  3. 第72巻(2023)

高等学校「英語コミュニケーション I」の教科書の比較分析 ―単元構成及び領域統合型言語活動に焦点を当てて―

http://hdl.handle.net/10087/00013969
http://hdl.handle.net/10087/00013969
1b1eb227-f191-486b-8323-4e5c355bb283
名前 / ファイル ライセンス アクション
11 11 GKJIN-TSUKUI.pdf (6.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-27
タイトル
タイトル 高等学校「英語コミュニケーション I」の教科書の比較分析 ―単元構成及び領域統合型言語活動に焦点を当てて―
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル A Comparative Analysis of English Communication I Textbooks ─ Focusing on Lesson Design and Language Activities that Integrate the Five Skill Areas ─
キーワード
主題Scheme Other
主題 language activities
キーワード
主題Scheme Other
主題 lesson design
キーワード
主題Scheme Other
主題 skill integration
キーワード
主題Scheme Other
主題 tasks
キーワード
主題Scheme Other
主題 textbooks
著者 津久井, 貴之

× 津久井, 貴之

WEKO 39626

津久井, 貴之

Search repository
著者別名 TSUKUI, Takayuki

× TSUKUI, Takayuki

TSUKUI, Takayuki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study compares and analyzes the authorized high school textbooks for English Communication I and identifies the characteristics of the language activities that integrate the five skill areas of listening, reading, speaking (interaction), speaking (production), and writing. Due to the 2018 revisions of the Course of Study, high school teachers are now required to consider how integrated skills can be incorporated into classrooms to develop communication competencies in students. However, there is significant room for improvement in the implementation of the language activities in newly revised English textbooks. In 2022, high school teachers began using the textbooks for actual instruction, reflecting the new Course of Study. This study analyzed the table of contents, title pages, and all lessons in the textbooks complied by four mainstream publishers and identified the following major findings: (1) Lessons in the textbooks are structured with language activities at the core; (2) Speaking (interaction) is the most commonly used skill area, which integrates receptive skills; (3) The main postreading activities are retelling and spoken interaction (exchanging thoughts and ideas about the text that students read); (4) Presentation of the main text and the lesson structure vary according to the textbook; and (5) Language activities that include spoken interaction are presented at various steps within the structure of the lesson. From these findings and others that were obtained in this study, pedagogical implications of the design of classes and the teaching skills required for high school English teachers are suggested.
書誌情報 群馬大学共同教育学部紀要. 人文・社会科学編

巻 72, p. 139-162, 発行日 2023-01-27
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2758-1136
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12915001
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版者
出版者 群馬大学共同教育学部
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Departmental Bulletin Paper
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:55:03.050084
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3