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  1. 50 工学研究科
  2. 5002 機械システム工学専攻
  3. 学術雑誌論文

ボギー車の車体上下曲げ振動に及ぼす支持ばねの影響 : 第2報, 車体加振による空気ばねパンク時の振動特性

http://hdl.handle.net/10087/2777
http://hdl.handle.net/10087/2777
619be95c-8e8d-40c2-99af-b9be5eff617d
名前 / ファイル ライセンス アクション
C55_2695.pdf C55_2695.pdf (536.4 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-02-04
タイトル
タイトル ボギー車の車体上下曲げ振動に及ぼす支持ばねの影響 : 第2報, 車体加振による空気ばねパンク時の振動特性
タイトル
タイトル The Effects of Resilient Support on the Vertical Body-Bending Vibration of a Bogie Car : 2rd Report, Vibration Characteristics with Car Body Excitation under Deflation of Airsprings
言語 en
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル The Effects of Resilient Support on the Vertical Body-Bending Vibration of a Bogie Car : 2rd Report, Vibration Characteristics with Car Body Excitation under Deflation of Airsprings
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Bogie Car
キーワード
主題Scheme Other
主題 Bending Vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Resilient Support
キーワード
主題Scheme Other
主題 Deflated Airspring
キーワード
主題Scheme Other
主題 Natural Frequency
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

8155

谷藤, 克也

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小林, 正樹

× 小林, 正樹

8156

小林, 正樹

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永井, 健一

× 永井, 健一

8157

永井, 健一

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横瀬, 景司

× 横瀬, 景司

8158

横瀬, 景司

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The deflation of an airspring deteriorates the riding comfort of railway vehicles due to an increased bending vibration of the car body. This paper describes the results of a calculation analysis for the car body-bending vibration with deflated airsprings excited at the car body. The results are summed up as follows. The bending vibration characteristics are affected to a large degree by the damping force acting to the primary suspension (axle spring). In case of the bogie structure in which the frictional force of high damping acts on the axle spring, the natural frequency of car bodybending increases when its airsprings deflate. The natural frequency decreases in the bogie structure which has a low damping force such as the usual oil dampers for the axle spring. Unless the oil damper fails, the acceleration amplitude of the latter structure is less than the former one under the deflation of airsprings.
書誌情報 日本機械学會論文集. C編

巻 55, 号 519, p. 2695-2700, 発行日 1989-11-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-5024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 日本機械学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Journal Article
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002385877/
更新日
日付 2017-03-27
日付タイプ Created
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Ver.1 2023-06-19 13:04:10.109337
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