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  1. 50 工学研究科
  2. 5002 機械システム工学専攻
  3. 学術雑誌論文

高速で走行するボギー車の車体上下曲げ振動 : 台車間隔による軌道不整量平均化の影響

http://hdl.handle.net/10087/2722
http://hdl.handle.net/10087/2722
57e1ea17-99a6-4223-ae08-4d8fc7566242
名前 / ファイル ライセンス アクション
C56_2327.pdf C56_2327.pdf (538.4 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-01-30
タイトル
タイトル 高速で走行するボギー車の車体上下曲げ振動 : 台車間隔による軌道不整量平均化の影響
タイトル
タイトル Vertical Body-Bending Vibration of a Bogie Car Running at High Speed : Effects of Averaged Track Roughness due to the Length between the Trucks
言語 en
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル Vertical Body-Bending Vibration of a Bogie Car Running at High Speed : Effects of Averaged Track Roughness due to the Length between the Trucks
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Forced Vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Coupled Vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Bogie Car
キーワード
主題Scheme Other
主題 Body Bending
キーワード
主題Scheme Other
主題 High-Speed Running
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

谷藤, 克也

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永井, 健一

× 永井, 健一

永井, 健一

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長屋, 幸助

× 長屋, 幸助

長屋, 幸助

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The running vibration of a bogie car is considerably affected by its operation speed. This paper describes the results of a calculation analysis on the vertical vibration of a Shinkansen electric car at the speed range up to 510 km/h, assuming a drastic speed-up of the Shinkansen. The vibration of each natural modes, except the body-bending mode, tends to increase uniformly with the operation speed. The vibration of the first body-bending mode varies greatly due to the averaging effects of the track roughness through the length between truck centers in the car, and it deteriorates the riding comfort further in the speed ranges near 270 km/h and higher than 450 km/h. As an example, the flexural rigidity of the car body is examined to determine countermeasures suitable for 270 km/h operation.
書誌情報 日本機械学會論文集. C編

巻 56, 号 529, p. 2327-2334, 発行日 1990-09-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-5024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 日本機械学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Journal Article
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002379544/
更新日
日付 2017-03-27
日付タイプ Created
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Ver.1 2023-06-19 13:03:43.679346
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