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  1. 50 工学研究科
  2. 5002 機械システム工学専攻
  3. 学術雑誌論文

遺伝的アルゴリズムを用いた直進形クレーンの最適軌道計画と残留振動抑制制御の実験

http://hdl.handle.net/10087/2894
http://hdl.handle.net/10087/2894
32d12968-b417-456d-9050-27fd2368e0f7
名前 / ファイル ライセンス アクション
C69_1479.pdf C69_1479.pdf (664.0 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-02-06
タイトル
タイトル 遺伝的アルゴリズムを用いた直進形クレーンの最適軌道計画と残留振動抑制制御の実験
タイトル
タイトル Optimal Trajectory Planning of a Travelling Crane Using with Genetic Algorithm and Residual Vibraton Reduction Control Experiments
言語 en
言語
言語 jpn
その他のタイトル
その他のタイトル Optimal Trajectory Planning of a Travelling Crane Using with Genetic Algorithm and Residual Vibraton Reduction Control Experiments
キーワード
主題Scheme Other
主題 Motion Control
キーワード
主題Scheme Other
主題 Vibration of Moving Body
キーワード
主題Scheme Other
主題 Vibration Control
キーワード
主題Scheme Other
主題 Learning Control
キーワード
主題Scheme Other
主題 Residual Vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Crane
キーワード
主題Scheme Other
主題 Optimal Trajectory
キーワード
主題Scheme Other
主題 Genetic Algorithm
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 小島, 宏行

× 小島, 宏行

8535

小島, 宏行

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羽廣, 憲一

× 羽廣, 憲一

8536

羽廣, 憲一

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, the residual vibration reduction method of a crane using the optimal trajectory planning is proposed, and the usefulness of the present residual vibration reduction method is confirmed both numerically and experimentally. In the optimal trajectory planning, the velocity profile of the trolley is expressed with two fifth-order polynomials, and it is depicted by two parameters obtained by applying some conditions to the fifth-order polynomials. Then, the traiectory is expressed as a function of the chromosome using the two parameters as the genes of the genetic algorithm, and the optimal trajectory of the trolley is obtained by defining the fitness function for the residual vibrations of the load. Furthermore, the numerical calculations been carried out, and it is confirmed that the residual vibrations can be extremely reduced, and the experimental results agree well with the calculation results.
書誌情報 日本機械学會論文集. C編

巻 69, 号 682, p. 1479-1485, 発行日 2003-06-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-5024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 日本機械学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Journal Article
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002379019/
更新日
日付 2017-03-27
日付タイプ Created
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Ver.1 2023-06-19 13:00:32.356032
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