WEKO3
アイテム
遺伝的アルゴリズムを用いた直進形クレーンの最適軌道計画と残留振動抑制制御の実験
http://hdl.handle.net/10087/2894
http://hdl.handle.net/10087/289432d12968-b417-456d-9050-27fd2368e0f7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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C69_1479.pdf (664.0 kB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||
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公開日 | 2008-02-06 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 遺伝的アルゴリズムを用いた直進形クレーンの最適軌道計画と残留振動抑制制御の実験 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
タイトル | Optimal Trajectory Planning of a Travelling Crane Using with Genetic Algorithm and Residual Vibraton Reduction Control Experiments | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Optimal Trajectory Planning of a Travelling Crane Using with Genetic Algorithm and Residual Vibraton Reduction Control Experiments | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Motion Control | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Vibration of Moving Body | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Vibration Control | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Learning Control | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Residual Vibration | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Crane | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Optimal Trajectory | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Genetic Algorithm | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||
著者 |
小島, 宏行
× 小島, 宏行
× 羽廣, 憲一
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In this paper, the residual vibration reduction method of a crane using the optimal trajectory planning is proposed, and the usefulness of the present residual vibration reduction method is confirmed both numerically and experimentally. In the optimal trajectory planning, the velocity profile of the trolley is expressed with two fifth-order polynomials, and it is depicted by two parameters obtained by applying some conditions to the fifth-order polynomials. Then, the traiectory is expressed as a function of the chromosome using the two parameters as the genes of the genetic algorithm, and the optimal trajectory of the trolley is obtained by defining the fitness function for the residual vibrations of the load. Furthermore, the numerical calculations been carried out, and it is confirmed that the residual vibrations can be extremely reduced, and the experimental results agree well with the calculation results. | |||||||||
書誌情報 |
日本機械学會論文集. C編 巻 69, 号 682, p. 1479-1485, 発行日 2003-06-25 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0387-5024 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00187463 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | 日本機械学会 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Journal Article | |||||||||
異版である | ||||||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110002379019/ | |||||||||
更新日 | ||||||||||
日付 | 2017-03-27 | |||||||||
日付タイプ | Created |